Sokak számára már nem a fizetés a legfontosabb a leendő munkahely megválasztásánál, hanem az, hogy van-e értelme a napi robotnak.
Amíg tíz vagy akár tizenöt esztendővel ezelőtt a dolgozók a díjazás, a jutalmazás, a munkakörülmények vagy előléptetési lehetőségek alapján választottak, addig ma már – ha tetszik, ha nem – részben változtak a prioritások. Persze nem azt mondjuk, hogy nem fontos a fizetés, ám a mai kor álláskeresőinek a munka értelmessége ugyanolyan lényeges szempont, mint a munka bármely egyéb aspektusa.
Ahhoz, hogy egy cég lépést tartson ezzel az átalakulással, meg kell értenie, melyek az új típusú munkavállalók elvárásai. Miután a toborzók meghatározták a céljelöltjeik értékeit, ezekkel az értékekkel át kell szőniük az új pozíciókat. Nézzük mit jelent ez a gyakorlatban!
A munkaerő-toborzóknak például alaposan meg kell ismerniük és érteniük ügyfeleik értékeit és a vállalati kultúrát, hogy megtalálhassák azokat a jelölteket, akik valóban beilleszkednek. Ténylegesen kommunikálniuk kell a vállalat értékeit a munkaköri leírásban, s azokra kell összpontosítaniuk, akik hasonló elveket vallanak.
Fontos, hogy mindenkivel szemben tiszteletteljesek és nyitott gondolkodásúak legyenek a kiválasztási szakemberek, hiszen különböző hátterű jelöltekkel találkozhatnak. Ne feledjük, a sokszínűség sok esetben előnyére válhat a cégnek!
Megbízhatóknak is kell tűnni, mert az emberek nagyobb valószínűséggel nyílnak meg azok előtt, akiben bíznak. Annak érdekében, hogy megbízhatóbbá váljanak, a toborzóknak átláthatóságot, őszinteséget és szakszerűséget kell közvetíteniük mindenben, amit csinálnak.