Önéletrajz feltöltés

1. Középvezetői kompetenciamérés & fejlesztés

VEZETŐFEJLESZTÉS AZ IPAR IGÉNYEI SZERINT

Mérje fel kollégái képességeit, és döntsön megalapozottan fejlesztésükről!

A dolgozók megtartásában, a termelés folyamatában, a felső vezetői utasítások végrehajtásában kulcsszerepe van a gyártási/termelési középvezetőknek.

Ha ezeket a feladatokat nem, vagy csak nehezen tudják ellátni, azzal jelentős károkat okozhatnak a vállalat egészének.

Miért nehéz a gyártási/termelési középvezetők helyzete?

  • Gyakran a direkt dolgozói körből kerülnek kinevezésre, ezért könnyebben azonosulnak beosztottaikkal, mint a vezetéssel.
  • Vezetői felkészítést, rendszeres fejlesztést sok esetben nem kapnak.
  • A tényleges vezetői feladatokat sokszor csak munkaidejük töredékrészében tudják ellátni, gyakorolni.
  • A jellemzően erősen hierarchikus szervezeti felépítés miatt a kritikai szemlélet nélküli végrehajtás a legbiztonságosabb működési forma számukra.

Ha önnek is fontos a biztonságos termelés, találkozott a fentebbi problémákkal és segítségre van szüksége, jelentkezzen és részletesen informáljuk képzésünkről!

Jelentkezés:

* *
*
*
*

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező!

2. Érdekérvényesítés ártárgyalásos helyzetekben

Az ártárgyalás az üzleti tárgyalások speciális formája, jelentősen múlik rajta a vállalat jövedelmezősége. Sikeres lebonyolítása a résztvevőknek éppen ezért komoly stresszt jelent, mentálisan nagyon megterhelő lehet:

• Sokszor nyomasztó a tét, ez befolyásolja az ítélőképességet, türelmetlenné tesz, kompromisszumra kényszerít. A saját helyzetet sötétebbnek, a partnerét kedvezőbbnek látjuk. Beszűkíti a gondolkodást, kialakulhat az „egyetlen esély” érzése, amely szorongáshoz vezet.

• Mindig át kell kapcsolni. A marketing, a termékfejlesztés, az akvizíciós tárgyalások során végig a partner igényeit tartjuk szem előtt, de az ártárgyaláson hirtelen a saját igényeink érvényesítésére kell átváltani. Az eddig jól bevált gondolati sémák itt nem működnek, sőt éppen nehezíthetik az érdekérvényesítést.

• A váratlan helyzetek
kontrollvesztéssel járnak és az agyban a stressz fiziológiai folyamatai indulnak el. Ez nem a gondolkodásnak, mérlegelésnek kedvez, hanem automatikus, ősi reflexeket hív elő (támadás vagy menekülés). Ezek ugyan segítenek minket, hogy gyorsan kikerüljünk szorult helyzetünkből, de egy tárgyalási szituációban nem rájuk van szükségünk.

A sikeres ártárgyalás 3 pillére

• Hatalmi egyensúly befolyásolása
• Szükséges érvek és információk kézben tartása
• Irányítás megtartása, csapdák elkerülése

Az ártárgyalás hatalmi játszma, kimenetele attól függ, hogy a felek által érzékelt (!) hatalmi egyensúly kit erősít és kit gyengít. Az érzékelt egyensúly nagyon ritkán reális, a felek viselkedése befolyásolja. Aki jobban felkészül, már akkor nyer, mikor az ártárgyalás még el sem kezdődött. A tréning során a résztvevők megtanulják a hatalmi egyensúlyt befolyásoló hat tényezőt (választás, súly, idő, információ, hatás, büntetés) és az „Emberi játszmák” világhírű írójának gondolata mentén megtanulják befolyásolni azokat:

„A nyertes tudja, mi lesz a következő lépése, ha veszít, ám nem beszél erről; a vesztesnek fogalma sincs, mit tesz majd, ha veszít, de sokat fecseg arról, mi lesz majd, ha nyer.” - Eric Berne

Ez a módszer segít csökkenteni a tárgyalóra nehezedő nyomást, saját és partnere helyzetét sokkal reálisabban látja. Segít az „átkapcsolásban” is, hiszen sokkal inkább a saját igények kerülnek előtérbe.

Szükséges érvek és információk kézben tartása

Ahhoz, hogy elkerüljük a váratlan helyzeteket és kezünkben tartsuk az irányítást, az ártárgyalásokon élet-halál kérdés, hogy minden szükséges érv és információ megfelelő mértékben és minőségben rendelkezésünkre álljon. Ehhez a tárgyalónak rengeteg információt kell fejben tartani, ami különösen nehéz a tárgyalás természetéből adódó stressz és nyomás miatt.
Nagy mennyiségű információ kezelésére a profik – például a pilóták – ellenőrző listákat alkalmaznak. Érdemes ezt átvenni tőlük. Dolgunkat még az is nehezíti, hogy minden ártárgyalás más és más: nincs séma. Mi ezért egy olyan módszert adunk, amellyel a résztvevők minden tárgyalásra össze tudják állítani a saját ellenőrző listájukat. Ez már önmagában a saját pozíciót erősíti, mivel a partnernek feltehetően nem lesz ilyen…

Irányítás megtartása, csapdák elkerülése

Szintén az irányítás megtartása miatt fontos, hogy végig vezetni tudjuk a beszélgetést és ne hagyjuk magunkat kizökkenteni a számunkra előnyös tárgyalási folyamatból. Ezt segíti a „Négy K”, melyet követve végig kezdeményezők maradunk.

• Kezdj jól védhetően!
• Hitelesíti magát partnerével szemben.
• Kötelezd el az ügyfelet!
• Nem tudják szétzilálni az érveit és elkerüli a csapdákat (szalámi, Columbo stb.)
• Kérj mindig cserébe!
• Csökkenti a partner étvágyát, mindennek „ára” van.
• Kegyelmezz!
• Kaput hagy az újabb üzlethez.

A tréning időtartama 2 nap. A résztvevők a valósághoz közeli, izgalmas szituációkon keresztül építik be az elméletet, így a tanulási folyamat végére már készségszinten tudják alkalmazni a megtanultakat.

 Győzni szeretnél az üzleti tárgyalásokon? Jelentkezz képzésünkre!

 

Jelentkezés:

 

* *
*
*
*

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező!

 

3. Műszakvezető képzés a gyártásban, termelésben, logisztikában dolgozó középvezetők részére.

 


 

 A COVID-19 helyzet kihívásaival nem mindegy milyen csapat néz szembe.

Ha a műszakvezetők alulmotiváltak, feszültek, elégedetlenek, az átragad minden beosztottjukra, azaz a vállalat túlnyomó többségére.

Ha a műszakvezetők felkészültek, lelkesek, megoldáskeresők, akkor a hozzájuk beosztott dolgozókon keresztül az egész vállalat azzá válik.

Megoldás: a műszakvezetők képzése és szakszerű támogatása.

 

Miért nehéz a gyártási/termelési középvezetők helyzete? 

  • Gyakran közvetlenül a dolgozói körből kerülnek kinevezésre, ezért nehezen találják meg a régi kollégák között vezetői szerepüket
  • A munkaerő piac változása miatt nem megszokott társadalmi rétegekből is kerülnek be munkavállalók, embert próbáló feladat velük dolgozni és őket motiválni
  • Vezetői felkészítést, rendszeres fejlesztést sok esetben nem kaptak
  • A tényleges vezetői feladatokat sokszor csak munkaidejük töredékrészében tudják ellátni, gyakorolni

Programunknak kettős célja van: szemléletváltás és a lojalitás növelése

  • Segítünk a műszakvezetőknek kialakítani azt a vezetői szemléletet, ami szigorú és emberséges bánásmódhoz vezet. A szigorúság és az emberségesség együtt adja meg azt a keretet és biztonságot, ami a vállalatnál tartja a beosztott dolgozókat.
  • Képzéseinken keresztül a műszakvezetők érzik azt a törődést, hogy munkaadójuk mellettük áll és támogatja őket. Ezzel saját elkötelezettségük is növekszik, ami kihat az egész termelésre.

Képzésünk csak kisebb részben elméleti, nagyobb részben a résztvevők saját vezetői élményeire épít

  • Valós helyzetek feldolgozása, hogy a program a lehető legnagyobb mértékben integrálódjon megrendelőnk valós szervezeti és üzleti életébe
  • Saját élményen alapuló tanulás, változatos módszertanokkal. Az elmélet-gyakorlat aránya 20%-80% az utóbbi javára
  • A vezetők nehéz helyzetekkel való személyes megküzdésének segítése, megküzdési stratégiák kialakításával

Programunk várható eredménye: a nehéz vezetői helyzetek mélyebb megértése és kezelése

  • Megismertetjük az alapvető vezetői eszközöket: célkitűzés, motiválás, visszajelzés, konfliktuskezelés
  • A vezetői és munkatársi kapcsolat javul, egymás kölcsönös igényeit jobban felismerik Vezetői önismeret, önbizalom fejlődik

 

 Man at Work - Tanfolyamaink & képzéseink

 

A kétnapos tréning témái »

 A Vezetői szerep definiálása

A résztvevők megismerkednek a vezetői hatalomgyakorlás alaptípusaival (autokratikus, magára hagyó, demokratikus) és azok munkatársakra gyakorolt hatásával. Tükröt kapnak saját vezetői stílusukról, a már meglévő vezetői eszközeikről, amennyiben szükséges a változtatási lehetőségekről.

A Vezetői célkitűzés

A megfelelő célkitűzés a vezetői munka első alappillére. A résztvevők egy szimuláció keretében saját bőrükön megtapasztalják, a pontos vezetői célkitűzés fontosságát, majd önreflektív módon ránéznek saját célkitűzési gyakorlatukra.

A Vezetői motiváció

A munkatársak motiválása a kitűzött célok felé, a vezetői munka második alappillére. Egyrészt segíti a kitűzött célok elérését, másrészt a fluktuáció csökkentésében is kiemelt szerepe van. A résztvevők megismerik az alapvető motivációs eszközöket (biztonság, munkatársi környezet, eredmények, felelősség, pénz, előrehaladás, státusz), és azok hatékony használatát a mindennapokban.

Vezetői visszajelzés

A harmadik alappillér a megfelelő visszajelzés, vagyis a munkatárs megfelelő viselkedésének erősítése, a nem megfelelő viselkedésének korrekciója. Ez egyrészt segíti a kitűzött célok pontos teljesítését, másrészt a munkatársaknak a jó visszajelzés rendkívüli biztonságot ad, amely szintén lojalitás növelő tényező. Mégis, tapasztalatunk szerint, ez az egyik legnagyobb kihívás a vezetőknek, ezért sokszor elmarad, a vezetők igyekeznek elkerülni vagy egyszerűen „letudni”.

Ennek alapvetően két oka van:

1. A korrekciós megbeszélések esetén cserbenhagynak ösztönös kommunikációs formáink. mert ezek általában feszült helyzetek, melyeket agyunk veszélyként érzékel, amelyre ösztönösen agresszióval (támadás) vagy passzivitással (menekülés) reagál. A két ösztönös kommunikációs formánk közül egyik sem hasznos ilyenkor, hiszen:

  • ha agresszív vagyok munkatársammal, akkor megsértődhet, rosszabb esetben el is mehet, pótlása idő, pénz és energia.
  • ha passzív vagyok, akkor a kapcsolatunk megmarad, mindenki nagyon szeret, de a célok nem teljesülnek.
  • Ahhoz, hogy mindkét cél, azaz a vezetői önérvényesítés és a normál munkahelyi kapcsolat is megmaradjon, meg kell tanulni egy „idegen nyelvet”, az ún. asszertív (önérvényesítő) vezetői kommunikációt.
  • Azért hasonlítjuk ezt a folyamatot egy idegen nyelv megtanulásához, mert nagy tudatosságot igényel, szinte senkinek nem megy ösztönösen, de tanulással és gyakorlással, bárki által elsajátítható.

2. A korrekciós megbeszélések óhatatlanul konfliktussal járnak, ezért rendkívül fontos megismerni az alapvető konfliktuskezelési stratégiákat. A konfliktusok megoldását elősegítő gondolkodási és viselkedési modell kerül bemutatásra és közös feldolgozásra. A résztvevők tükröt kapnak saját konfliktuskezelési stratégiájukról, és használatának következményeiről.

Az utánkövető teamszupervízió programja

  • A két csoportban háromszor fél nap fő témája a kétnapos tréningre építve a fejlesztési terv gyakorlati alkalmazásának és megvalósulásának feldolgozása esetbemutatásokkal, csapat szintű reflexióval.
  • A teamszupervízió során a résztvevők megosztják egymással azokat az élményeket, tapasztalatokat, amelyek a tréningen tanultak gyakorlati alkalmazása közben érik őket.
  • Jobban megértik magukat (érzelmeiket és reakcióikat) a vezetői helyzetben, és hasonló új helyzetekre sikeres megoldási képletet, új szemléletű stratégiát dolgoznak ki.
  • Az egyének megélik, hogy nincsenek egyedül nehézségeikkel és problémáikkal, a csoport erős csapattá alakul, melyben számíthatnak egymásra és segítik egymás fejlődését. A csapat energiája az esetleges ellenállásból a megoldásközpontú gondolkodás, a tanulni akarás felé mozdul.

 

 

Man at Work - Tanfolyamaink & képzéseink

 

 

  


A képzés díja és időpontja:

 

A COVID helyzet miatt jelenleg nem szervezünk nyílt tréningeket, csak kihelyezett ún. zárt vállalati tréningeket. 
Kérje egyedi ajánlatunkat!

 

A tréning díja tartalmazza a 2 napos alapozó tréninget és a 3x0,5 napos gyakorlati utánkövetést kiscsoportban.
Tartalmazza a helyszín és a bekészítések költségeit, valamint a képzés jegyzeteit.

A képzés oklevél kiadásával zárul.

 

Tréner:
Ujváry András

 

Bővebb információ
ujvary.andras@manatwork.hu
+36 20 429 04 55

 

 

Ajánlatkérés 

*
* *
*
*
*

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező!