Önéletrajz feltöltés

Man at Work - Angol nevű pozíciók

Az álláshirdetéseket böngészve számtalanszor láthat angol nyelvű pozíciókat, amelyek okozhatnak némi bizonytalanságot, főleg, amikor az idegen nyelvű munkakör leírása rövidítéssel vagy akár mozaik szóval is kiegészül. A félreértések elkerülése végett egy olyan összefoglalóval szeretnénk segíteni az álláskeresését, ahol végig vesszük azokat az angol elnevezésű állásajánlatok, amelyekkel a leggyakrabban találkozhat.

ABAP Developer
Az ABAP az SAP vállalatirányítási rendszer programnyelve. Mivel kizárólag az SAP-rendszerekhez használható, viszonylag szűk, specifikus programnyelv. Általában 1-2 éves munka után lehet tapasztalt ABAP-fejlesztővé válni.

Account Manager – ügyfélkapcsolati vezető
Feladata az értékesítési csapat tagjaként a portfólióba tartozó (pl. földrajzi vagy iparági szempontok szerint meghatározott) ügyfélkörrel való folyamatos kapcsolattartás és új kapcsolatok építése, személyes tárgyalások szervezése, prezentációk tartása, a cég vezetése által meghatározott forgalmi tervek megvalósítása.

Account Payable Specialist – szállítóiszámla-könyvelő
A pénzügyi/számviteli csoport részeként a specialista feladata a szállítói számlák feldolgozása és a problémás számlák kapcsán a kapcsolatfelvétel a szállítócéggel. A pozícióhoz tartozhat még egyéb részkönyvelési feladat (bank, tárgyi eszköz, utazási költség elszámolása stb.) is a szervezet méretétől függően.

Aftermarket Sales Manager – eladás utáni értékesítő munkatárs
Leginkább műszaki termékkörrel és szolgáltatásokkal rendelkező cégnél megjelenő pozíció. A munkakör betöltője a már kihelyezett (általában nagy értékű) termékekhez kapcsolódó, kiegészítő szolgáltatások – pl. szerviz, támogatás, felügyelet stb. – értékesítését végzi.

Business Analyst
A pozíció a marketing és a pénzügy között helyezkedik el, Sales Controllernek is nevezik ennek a munkakörnek a betöltőjét. A Business Analyst termékcsoportok, üzletágak értékesítési eredményeit, a konkurencia termékeit, árait, a cég piaci részesedését, annak változásait figyeli. Trendeket vázol fel, a folyamatokból következtetéseket von le.

Business Consultant/Coach – vezetői/üzleti tanácsadó
Tanácsadói kulcspozíció, csak szolgáltatói oldalon jelenik meg. Olyan szakembert takar, aki stratégiai tanácsokkal látja el a céget, vezetőket. A szervezet minél eredményesebb, sikeresebb működését segíti elő.

Business Unit Manager – üzletág/divízió vezető
Az ügyvezető irányítása alatt felelős az adott üzletág/divízió (business unit) vezetéséért. Ő készíti el az üzletágra vonatkozó üzleti, marketing- és költségvetési terveket. Részt vesz az adott területen dolgozó kollégák kiválasztásában, képzésében, megtervezi és ellenőrzi feladataikat.

Business Development Manager – üzletfejlesztési vezető
A tisztán értékesítési feladattól abban különbözik, hogy az üzletfejlesztési vezető vagy új földrajzi régióban, új piaci szegmensben, vagy új termék-, szolgáltatáscsoporttal dolgozik. A munkakör célja biztosítani a hatékony erőforrás-felhasználást a vállalati stratégiának és céljainak megfelelően, összhangban a vevők és a társosztályok elvárásaival. Rendszerint igen szorosan együttműködik a cég többi, értékesítési területen dolgozó kollégájával.

Brand Manager – márkamenedzser
A márkamenedzser foglalkozik egy vagy több termék képviseletével, mely vállalatonként eltérően egyaránt jelenthet marketing-, értékesítési és operatív feladatokat. Pl. új termékek bevezetése, forgalomnövelő kampányok és szakmai rendezvények szervezése, szakmai brosúrák, szóróanyagok elkészítése, árurendelés, logisztika. Folyamatosan kapcsolatban van a különböző társosztályokkal nemzetközi szinten is.

Call Center Manager – ügyfélkapcsolati/ügyfélszolgálati/vevőszolgálati vezető
Call Centerek működhetnek mind egy adott cégen belül, mind kiszervezett formában, ún. Shared Service Centerekben (magyarul szolgáltató központ). Mindkét esetben a Call Center Manager feladata lehet a stratégia kialakítása, a kimenő és bejövő hívásokat bonyolító csoport összeállítása és felügyelete, a napi munka gördülékenységének biztosítása, a hatékonyság javítása, vagy akár a nehezebb kérdések személyes kezelése is.

Call Center Operator
Vevőszolgálat területén közvetlen telefonos ügyfélszolgálattal foglalkozó munkatárs. Feladata a cég termék-, szolgáltatás- vagy marketingpolitikájához igazodik. Gyakran találkozunk vele banki, telekommunikációs, biztosítási vagy turisztikai területen. Fő feladata a megfelelő információ biztosítása, a vevői reklamációk kezelése, segítségnyújtás, vevő és partner azonosítása.

Chief Accountant – főkönyvelő
Feladata a könyvelői osztály vezetése, szakmai támogatása és felügyelete, valamint a főkönyvi könyvelések menedzsmentje. Továbbá feladata az éves beszámolók készítése, az auditok megszervezése és levezénylése, a számviteli törvénynek való megfelelés biztosítása, havi zárásokhoz a könyvelés időben történő lezárása, a számviteli bizonylatok megfelelő dokumentációja és megőrzése, a számviteli osztály szakmai felkészültségének és naprakész tudásának biztosítása.

Controlling Assistant – kontrollingasszisztens
Pénzügyi pozíció, közgazdasági, pénzügyi-számviteli háttérrel ajánlatos megpályázni. Sok riport készítése, cash flow menedzsment, biztosítások kezelése tartozik a tevékenységi körébe. Rengeteg számadattal dolgozik, fontos az elemzőkészség, a táblázatkezelő programok alapos ismerete.

Controlling Manager – kontrollingvezető
Kisebb cégnél a gazdasági vezetői pozíciót is betöltheti, ám nagyobb cégeknél a pénzügyi igazgató alatt helyezkedik el a hierarchiában. Ennél a munkánál előfordul még a Business & Reporting Manager és a Financial Controller elnevezés is.

Cost Analyst / Risk Analyst
Mindkettő pénzügyi pozíció, csak ahogy az elnevezésből is látszik, más a fókuszpontja, az egyik a költségekre figyel (Cost Analyst), a másik a lehetséges rizikófaktorokat próbálja kiszűrni (Risk Analyst). Mindkét pozíció menedzsment- és döntéstámogató funkció. Van, ahol kimondottan elemzőnek hívják őket, van, ahol a Controller látja el ezt a munkakört.

Credit Controller – kintlévőség-kezelő
Nem összekeverendő a behajtóval. A cégek pénzügyi osztályához tartozó munkatárs. A munkakör lehet része is az általános pénzügyes pozíciónak, de nagyobb cégek esetében önálló munkakör. Alapvetően a vevőszámlák figyelemmel kísérése alapján tart kapcsolatot az ügyfelekkel, hozzá tartozik a limitfigyelés, az ügyvédekkel, adósságkezelő cégekkel, bankokkal való kapcsolattartás.

Customer Administrator – vevő/ügyfél adminisztrátor
A munkakör betöltője döntően klasszikus adminisztratív feladatokat végez. Általában több ügyfélmenedzser munkájához biztosít adminisztratív támogatást. Ez lehet a levelezések bonyolítása, telefonon beérkező vevőmegkeresések rögzítése, vevői adatbázisok/nyilvántartások karbantartása, fordítások készítése. A feladatok jelentések, kimutatások, prezentációk készítésével is kiegészülhetnek.

Customer Service Executive – ügyfélszolgálati/vevőszolgálati munkatárs
Feladata, hogy a megfelelő szintű ügyfélkiszolgálást biztosítsa az adott területen, ami elsősorban a felmerülő vevői igények, illetve rendelések kezelését tartalmazza. Emellett feladatkörébe tartozik a termékekkel/szolgáltatásokkal kapcsolatos információk továbbítása a vevők felé, valamint a felmerülő reklamációk és panaszok kezelése. Az ügyfelektől kapott információkat továbbítja a cégen belül az adott egység felé.

Deployment Specialist
Olyan szakember, aki az installációkért, programbevezetésekért, tesztelésekért és egy vagy több, egymáshoz kapcsolódó alkalmazások futtatásáért felelős. A deployment széles körű számítástechnikai értelmezésben bevezetést (implementation) jelent.

Direct Marketing Executive – direktmarketing-munkatárs
A Direct Marketing (magyarul direkt marketing) olyan eszköz a vállalatok kezében, melynek segítségével közvetlenül kommunikálhatják termékeik vagy szolgáltatásaik értékeit a fogyasztók felé. Idetartozik a direct mail (DM-levelek) szolgáltatás, mely magában foglalja a szövegírást, a kreatív tervezést, kivitelezést, postázást, válaszok fogadását és elemzését, az adatbázis-építést és menedzsmentet a különböző promóciók kialakítására és alkalmazására, az imázskampányokat, a telemarketing- és a nyomdai szolgáltatásokat (pl. kiadványszerkesztés).

ERP Consultant
Az ERP az Enterprise Resource Planning angol nyelvű rövidítése, mely magyarul vállalati erőforrás-tervezést jelent. Az ERP-rendszerek a vállalaton belül felmerülő egyes funkciókat: humán erőforrás, marketing, pénzügy, logisztika stb. fogják össze egy egységes rendszerbe, és az egyes tranzakciókat egységesen és integráltan kezelhetővé teszik.

Executive Assistant – menedzserasszisztens
Menedzserasszisztensnek is hívják ezt a pozíciót. Az Executive Assistant egy vállalati felső vezető titkára. Nem szükséges felsőfokú végzettség a pozícióhoz, elegendő az érettségi, viszont a megbízható színvonalú nyelvtudás, a gördülékeny magyar és (leggyakrabban) angol kommunikáció írásban és szóban fontos elvárás. Támogatja a vezető napi szintű munkáját, leginkább adminisztrációs feladatok elvégzésével. Aktívan részt vesz a különböző beszámolók és riportok elkészítésében. Megszervezi a vezetői megbeszéléseket, segít a vendégek fogadásában.

Facility Manager – üzemeltetési vezető
Ha egy álláshirdetésben Facility Manager munkatársat keresnek, akkor épület- vagy irodaház-üzemeltetési vezetőre gondolnak. Ez a szakember felelős az adott épület vagy épületek teljes körű üzemeltetéséért és a különböző szolgáltatások (pl. irodabérlet, takarítás) megszervezéséért.

Financial Analyst
Pénzügyi elemzői pozíció. A vállalati döntéshozóknak szolgáltat a döntésekhez háttér-információkat, számításokat. Pénzügy szakon végzettek indulnak a legjobb esélyekkel erre a pozícióra. A piacon a BGF Pénzügyi és Számviteli Karának és a Közgáz pénzügy szakának a diplomája számít előnynek.

Financial Controller – pénzügyi kontroller
A pozíció sokszor nem egyértelmű. Előfordul, hogy a főkönyvelő mellett dolgozik, máshol a kihelyezett könyvelés mellett a teljes jelentéskészítésért felel a számviteli folyamatok ellenőrzése mellett. Alapvetően erős számviteli ismeret és kontrolling- vagy auditori háttér szükséges hozzá, preferáltan mindhárom együtt. Mindenképpen felsőfokú gazdasági végzettség és minimum 3-5 év tapasztalat szükséges, erős, tárgyalási szintű angolnyelv-tudás mellett.

Financial Manager, CFO (Chief Financial Officer) – pénzügyi/gazdasági vezető
A cég teljes gazdasági területének – melybe beletartozik a pénzügy, a számvitel, a kontrolling, a belső ellenőrzés és a gazdasági informatika – felelőse. Közreműködik a cég stratégiai tervének kialakításában, a stratégiai tervezés támogatásához információt nyújt. Részt vesz az operatív pénzügyi feladatok elvégzésében, illetve irányítja az ezt végző munkatársakat.

General Manager / Managing Director / CEO (Chief Executive Officer) – ügyvezető igazgató / vezérigazgató
Managing Director (ügyvezető igazgató) pozícióról beszélhetünk kft.-k, bt.-k esetében. CEO (vezérigazgató) pozíció pedig zrt.-k vagy nyrt.-k esetében fordul elő.
Mindkét megnevezés a cégek első számú vezetőjét jelöli, közvetlen beszámolási kötelezettséggel a tulajdonos(ok) felé. Feladatai ennek megfelelően a funkcionális vezetőkön keresztül a cég teljes körű irányítása, a működési folyamatok meghatározása. Ő dolgozza ki a stratégiai, fejlesztési és operatív célokat, továbbá gyakorolja a munkáltatói jogokat. Üzleti tervet, beszámolókat és értékeléseket készít. Az adott szituáció függvényében feladatai jelentősen kiegészülhetnek egyéb területekkel is, pl. cégátalakítás, -bevezetés stb.

HR (Human Resources) Manager – emberierőforrás-vezető
Az emberi erőforrás (humán erőforrás, HR) tevékenységének vezetője. A különböző HR-területek – pl. bérszámfejtés, munkaügy, kiválasztás-toborzás, tréning stb. – munkáját irányítja. Felelős a HR-folyamatok megszervezéséért, az éves tervek elkészítéséért. Kialakítja a jövedelem- és a kompenzációs, valamint a teljesítményértékelési rendszert.
Tagja a helyi szintű vezetésnek, illetve nemzetközi cég esetén folyamatos kapcsolattartási feladatai vannak a külföldi HR-vezetőkkel.

HR Generalist – általános HR-munkatárs
A vállalat humánerőforrás-osztályának munkatársa, nem specializálódott egyetlen HR-feladat ellátására. Ellátja többek közt a toborzás-kiválasztás feladatait, munkatársak beléptetésének ügyintézését, a munkaköri leírások karbantartását, valamint a teljesítményértékelési és a cafeteria-rendszer karbantartását. Feladatai közé tartozik a toborzás, kiválasztás, a tréningek szervezése és a juttatási kompenzációs csomagok kialakítása. A HR-szakon végzettek a legtöbb esetben HR- asszisztensként kezdik a munkájukat, ezután léphetnek feljebb HR-specialistává, majd HR-generalistává.

Industrial Engineer
Olyan mérnök, aki az ipari mérnökségen belül a gyártást támogatja hatékonyságelemzéssel és -növeléssel, ergonómiai tervezéssel, munkaköri leírások készítésével, sortervezéssel stb. Fő feladata a gyártás hatékonyabbá tétele, szorosan együttműködve a gyártás minden területével. Az ipari mérnök általában egy nagyobb gyártó cég egy adott szegmensében dolgozik, és felette a mérnökségvezető áll. A pozíció betöltéséhez mindenképpen felsőfokú műszaki, elsősorban gépészmérnöki végzettség szükséges, valamint a vállalat nemzetközi hátterétől függően minimum egy közepes szintű nyelvtudás.

IT Architect
Semmi köze az építészethez. Fő feladata a rendszertervezés, egy-egy komplex fejlesztésnél a részfeladatok összeállítása, a munka menetének átlátása, a projektvezetők munkájának segítése. Semmiképpen sem kezdő pozíció, 3-5 éves szakmai tapasztalat szükséges hozzá, nagyobb fejlesztői csapatokban való részvétellel.

Internal Auditor – belső ellenőr
A menedzsment által működtetett vezetési, kockázatkezelési és kontrollfolyamatokról folyamatos, szakszerű és objektív értékelést nyújt, független tevékenységével biztosítékot szolgáltat a működés hatékonyságának erősítése, a kitűzött célok elérése érdekében.

IT (Information Technologies) Business Analyst
A Business Analyst megnevezésnek magyarul leginkább az üzleti elemző pozíciónév felel meg. Az elemzők kapcsolatot tartanak a vállalat egyes üzleti egységei és az informatikai részleg között. A feladatuk egyfajta „tolmácsszerep” ellátása, azaz felmérik az egyes divíziók (ügyfélszolgálat, pénzügy, marketing stb.) üzleti igényeit, és ezt fordítják le az informatika nyelvére, azaz IT-követelményrendszerré, -specifikációvá alakítják át.

IT Help Desk
A help deskesek az egyszerűbb informatikai problémákra adnak válaszokat. Sokan közülük nem informatikai végzettségűek, csak kiképezték őket az adott területen potenciálisan felmerülő kérdések és problémák megválaszolására. Amennyiben a probléma megoldása komolyabb szaktudást vagy több időt igényel, akkor továbbítják a beérkező kérdést az adott szakmai területre.

IT Manager – informatikai vezető
A cég informatikai részlegének, csapatának vezetéséért felelős. Feladata a fejlesztők, informatikai karbantartók munkájának ellenőrzése, az általuk nyújtott szolgáltatások folyamatos fejlesztése. Folyamatosan nyomon követi a cég belső informatikai működését, javaslatokat fogalmaz meg a vezetőség felé a fejlesztésekre vonatkozóan. Felügyeli az informatikai projektek tervezését, kivitelezését és a korszerű üzleti alkalmazások bevezetését.

IT Service Manager
A cég informatikai részlegéért felelős, többéves menedzsmenttapasztalattal rendelkező vezető. Abban különbözik a hagyományos IT-menedzsertől, hogy ő maga is részt vállal a cég termékeinek, szolgáltatásainak reprezentálásában.

Key Account Manager – kiemelt ügyfélkapcsolati vezető
A kiemelt ügyfélkapcsolati vezető a cég legnagyobb forgalmat bonyolító (vagy más szempontból kiemelt) ügyfeleivel tartja a kapcsolatot. Nagyobb jogosítványai vannak az üzletkötőknél: a megbízók egyedi igényeihez alkalmazkodva köthet szerződést, árkedvezményt adhat, kampányokat szervezhet.

LAN (Local Area Network) Manager
A LAN-menedzser a helyi számítógép-hálózatért felelős vezető. Feladata az adott cégnél lévő számítógép-hálózat fennakadás nélküli üzemeltetése. A folyamat a hálózat megtervezésétől kezdődik és a hálózat fizikai megvalósításáig tart. Kisebb cégeknél a LAN-menedzser egyedül végzi a munkáját, míg több száz, számítógép-felhasználói vállalati környezetben általában a rendszer-adminisztrátorok tartoznak alá.

Logistics Assistant – logisztikai asszisztens
Pályakezdők, 1-2 éves tapasztalattal rendelkezők pályáznak általában erre a pozícióra. Feladataik közé tartozik az exporthoz és importhoz szükséges dokumentumok előkészítése, a szállítmányozás szervezése, a raktárkészletek felügyelete, riportok készítése a logisztikai vezető felé.

Logistics Manager/Director – logisztikai vezető
Egy vállalatnál a logisztikai osztály vezetője. Koordinálja a munkát, összeállítja a részleg költségvetését, beszámolót készít a gazdasági vezetőnek, megtervezi a raktározást, annak költségeire számításokat végez, szerződéseket köt.

Logistics Planner
A Logistics Planner megnevezés kétféle pozíciót takar. Gyártó cégek esetében a termeléshez szükséges összes erőforrás megtervezését jelenti. A tervező feladata, hogy az értékesítési előrejelzések alapján, az időtényező figyelembevételével kiszámítsa és ütemezze a legyártandó termékmennyiséget, továbbá a termékek előállításához szükséges egyéb erőforrásigényt.

Office Manager – irodavezető
Az Office Manager megfogalmazás irodavezető munkakört takar. Az irodavezető felelős az iroda zökkenőmentes működéséért, vagyis kezeli a beérkező telefonhívásokat, faxokat, postát, e-maileket, beszerzi a szükséges irodai eszközöket, napi kapcsolatban áll a cég partnereivel és az üzemeltetéssel, heti és havi jelentéseket készít a vezetőség részére az aktuális irodai tevékenységről.

Operations Manager
Nemzetközi, több irodából álló cégeknél többéves menedzsmenttapasztalattal rendelkező személy, akinek többek között a helyi/regionális csapat (egy adott divíziónak) mindennapos vezetése, motiválása, a cég mindennapi problémáinak megoldása a feladata.

PR (Public Relations) Manager – kommunikációs vezető
Feladata a vállalat külső és belső kapcsolatainak és kommunikációjának szervezése, a szponzorációs stratégia megalkotása és kivitelezése. Kezeli a cég médiakapcsolatait, együttműködik a lakossági és üzleti kampányok megvalósításában. Gyakran tanácsadói szerepet is játszik a cég felső vezetői mellett, melynek során kommunikációs szerepekre készíti fel őket.

Product Safety Manager – termékbiztonsági vezető
A munka célja a termékek forgalmazásával kapcsolatos tevékenységek szakmai felügyelete termékbiztonsági és törvényességi szempontból. A pozíció főbb feladatai: a termékek minőségfelügyeletének koordinálása, részvétel a termékfejlesztési folyamatban, vonatkozó jogszabályi változások követése, a termékek forgalmazásának felügyelete törvényességi szempontból, hatósági határozatok validálása, válaszlépések definiálása, termékbiztonsággal kapcsolatos policyk készítése, egyéb vonatkozó belső dokumentációk szakmai felülvizsgálata.

Production Manager – termelési vezető
A nagy gyártó vállalatok akár több száz fős termelési bázisát összefogó, vezető munkatársa a szervezet egyik kulcsembere. Feladata az adott gyáregység teljes termelési tevékenységének szervezése, ellenőrzése és irányítása. Folyamatosan hozzájárul a technológiai, műszaki fejlesztések megvalósításához a termelés hatékonyságának és minőségének javítása érdekében. Ügyel a termelésben előforduló hibák kiküszöbölésére és a hatékonyság folyamatos fejlesztésére. Részt vesz az erőforrás-szükséglet, a technológiai, logisztikai tervezési döntések meghozásában.

Property Manager – ingatlankezelési vezető
Feladata a vállalati ingatlanvagyon teljes körű kezelése, pénzügyi és üzemeltetési feladatok felügyelete és irányítása. Tárgyal a bérlőkkel, kezeli a meglévő bérleti szerződéseket, és újakat köt. Ellenőrzi az ingatlan(ok) szolgáltatásait, menedzseli az alvállalkozói szerződéskötéseket. A műszaki szakemberekkel együttműködve tervezi meg az épületek felújítását, karbantartását, a további befektetéseket, valamint elkészíti ezek költségvetését. Javaslatokat tesz a vállalati ingatlanok hosszú távú kihasználásra.

Purchasing Manager – beszerzési vezető
Beszállítók értékelése, kiválasztása, árajánlatok monitorozása, új partnerkapcsolatok kiépítése, ártárgyalások levezetése jelentik a fő feladatait. Megállapítja a szerződések feltételeit, és megköti a szerződéseket az alvállalkozó partnerekkel. Áttekinti a meglévő struktúrát, és a piaci stratégia függvényében javaslatot tesz a szükséges változtatásokra a nyereség növelése érdekében.

Product Manager – termékmenedzser
A termékmenedzser foglalkozik egy vagy több termék képviseletével, mely vállalatonként eltérően egyaránt jelenthet marketing-, értékesítési és operatív feladatokat. Pl. új termékek bevezetése, forgalomnövelő kampányok és szakmai rendezvények szervezése, szakmai brosúrák, szóróanyagok elkészítése, árurendelés, logisztika. Folyamatosan kapcsolatban van a különböző társosztályokkal nemzetközi szinten is.
Quality Manager – minőségbiztosítási vezető
Ideális esetben az ügyvezető igazgató alatt közvetlenül a cég teljes minőségügyi tevékenységéért, rendszeréért felel. Munkája a beszerzéstől a teljes folyamatokra vonatkozó szabályokon, előírások elkészítésén, betartásán, fejlesztésén át az ellenőrzésig terjed. Elsősorban termelő, de kereskedelmi vagy szolgáltató cégekre is vonatkozhat.

Recruiter – kiválasztásért felelős munkatárs
Olyan szakember, aki egy cégnél kifejezetten az új kollégák felvételével foglalkozik a hirdetések feladásától egészen a belépésig. Egy általános humánerőforrás-szakemberhez képest specializáltabb a szerepe. Akkor foglalkoztat egy cég ilyen munkaerőt, ha nagy létszámú bővülés (pl.: üzemnyitás) vagy folyamatos munkaerő-szükséglet (pl.: nagy fluktuáció) jellemzi az adott céget. A HR-ismereteken kívül fontos az adott szektor ismerete is, hiszen napi feladata, hogy megfelelő képzettségű, szaktudású munkaerőt toborozzon.

Researcher
Emberierőforrás-közvetítő cégnél tevékenykedő egyén, aki szorosan együttműködik a fejvadásszal a megfelelő jelöltek felkutatásában. Kiválogatja a pozícióra beérkezett önéletrajzokat, illetve direkt módon potenciális jelölteket kutat föl, melyekből ún. short listet készít, majd átadja a fejvadásznak további szűrésre, időpont-egyeztetésre.

Sales Development Manager (FMCG) – értékesítésfejlesztési vezető
Szervezeten belül a kereskedelmi és/vagy logisztikai igazgatósághoz tartozik. A munkakör célja biztosítani az adott csatornán belül a hatékony erőforrás-felhasználást a vállalati stratégiának, a volumen- és profitelvárási céloknak megfelelően, összhangban a vevői és társosztályok elvárásaival. Felelős a változó piaci, kereskedelmi igényeknek megfelelő csatornafejlesztési célok előkészítéséért és végrehajtásáért. A pozíció főbb feladatai a csatornát érintő piaci adatok, információk elemzése, következtetések, javaslatok megfogalmazása. Rendszeres területlátogatás során a piaci trendek, kereskedői szokások, struktúrák változásának nyomon követése. Együttműködés a marketingosztállyal a csatornát érintő márkatervekkel kapcsolatosan, a trade marketing osztállyal pedig a POS-felhasználással és -fejlesztéssel kapcsolatosan. Fejlesztéshez kapcsolódó projektek vezetése, koordinálása, megvalósításának utánkövetése, értékelése, visszacsatolása a folyamatos fejlődést figyelembe véve.

Sales Manager – értékesítési vezető
A vállalat termékeinek értékesítéséért felelős csapat vezetője. Feladatkörébe tartozik az értékesítési stratégia alakítása, a tervezett árbevétel biztosítása, a csapat vezetése, a munka koordinálása, éves keretszerződések megkötése is.

Sales Representative – üzletkötő/értékesítési munkatárs
Feladata a cég termékeinek értékesítése, meghatározott bevétel produkálása. Függően a cég értékesítési stratégiájától, különböző szempontok szerint meghatározott területért felelős (pl. földrajzi, iparági stb.), melyen belül mind a meglévő ügyfélkapcsolatok ápolása, mind az újak kialakítása a feladatkörébe tartozik.

Sales Engineer – értékesítő mérnök / mérnök üzletkötő
Kimondottan műszaki termékkörrel vagy szolgáltatásokkal rendelkező cégeknél megjelenő pozíció, mely értékesítő és támogató funkciókat is magában foglal. Nemcsak eladja a termékeket, szolgáltatásokat, hanem műszaki segítséget is nyújt a vevők számára.

SAP Consultant – SAP- (vállalatirányítási rendszer) tanácsadó
Szolgáltatói oldalon az adott vállalatirányítási rendszer bevezetésében, testre szabásában, fejlesztésében nyújt segítséget az ügyfél számára. Mindennapi munkája során a rendszer moduljait (HR, pénzügyi modul) alakítja át, oly módon, hogy az az ügyfélnek tökéletesen megfeleljen. Vállalati oldalon a fent leírt rendszer cégen belüli bevezetését, a funkciók testre szabását, gyakran a felhasználók számára történő betanítását is végzik.

SQA (Supplier Quality Assurance) Engineer – beszállítói minőségbiztosítási mérnök
Legfontosabb feladata a beszállítókkal való kapcsolattartás a gyártásban előforduló minőségügyi kérdésekben. Munkája során folyamatosan ellenőrzi, illetve auditálja a cég beszállítóit, és amennyiben a gyártásból valamilyen reklamáció merülne fel a beszállított termékkel kapcsolatban, úgy ő felel a javítóintézkedések megtételéért, nyomon követéséért. Új termékek bevezetésénél is ő felel az első minták bevizsgálásáért és az ehhez kötődő minőségi támogatásért. Manapság a legtöbb vállalat villamos/gépész végzettséggel, illetve minőségbiztosítási szakmérnöki képesítéssel keresi az SQA-mérnököket. Munkájukhoz a külföldi beszállítókkal való tárgyalások miatt elengedhetetlen az angol vagy német nyelv tárgyalásszintű ismerete. Mindezek mellett az ideális SQA-mérnök rendszerszemléletű, jó problémamegoldó, illetve jó tárgyalási készséggel rendelkezik.

Supply Chain Specialist
A supply chain kifejezés magyarul hozzávetőlegesen ellátási láncként fordítható. Elsősorban termelő, de időnként kereskedelmi vállalatoknál gyakori ennek a pozíciónak a megnevezése. A Supply Chain Manager közvetlen munkatársaként szakmai feladatokat végez. Feladata a termelés teljes logisztikai folyamatának nyomon követése a beszerzéstől a kiszállításig.

System Architect – rendszerfejlesztő
Széles technológiai ismeretekkel rendelkezik, legalább egy szakterületen pedig professzionális a tudása. Gyakorlott fejlesztő, jól kommunikál az ügyfelekkel és a fejlesztőkkel egyaránt. Feladata az ügyfél igényeinek, illetve létező informatikai infrastruktúrájának ismeretében meghatározni a fejlesztendő rendszer hardver- és/vagy szoftverkövetelményeit, kijelölni a fejlesztések irányát.

Feladata a rendszer architektúrájának megtervezése és dokumentálása, a fejlesztéshez szükséges emberi és műszaki erőforrások és költségek megállapítása a projekt méretétől függően egyedül, illetve maximum néhány fős tervezői csapat tagjaként. Gyakran a megtervezett rendszer prototípusát is megvalósítja. A fejlesztő cég méretétől függően a projekt vezetését is elláthatja, illetve részt vehet a projektkövetelmények analízisében mint tanácsadó. Mivel szakterületén állandóan friss tudásra van szüksége, ezért elengedhetetlen az angolnyelv-tudás.

Technical Architect
Rangidős képviselője egy vállalat technikai részlegének, aki kapcsolatot létesít a rendszerszervezőkkel, adatbázis-adminisztrátorokkal és az egyéb számítástechnikai részlegekkel. Érzékeli a rendszer elvárásait és működési követelményeit, mely alapján megalkotja a hardverrészek topológiáját, illetve felállítja a tesztelési, fejlesztési környezetet.

Technical Support Specialist
Műszaki támogatói pozíció, a már értékesített termékek bemutatásával, szervizelésével, fejlesztésével foglalkozik. Adott esetben tréningeket is tart az ügyfeleknek, melyek során megismerteti az eladott terméket. Két-három éves tapasztalat nélkül nem igazán pályázható a pozíció.

Telemarketing/Telesales Executive – telefonos értékesítő munkatárs
Fő feladata a kimenő hívások kezdeményezése új ügyfélkapcsolatok kialakítása vagy a meglévők fenntartása céljából. A pozíció a hívásokhoz kapcsolódó adminisztratív és ügyintézési (pl. ajánlatadás, szerződések előkészítése stb.) feladatokat is magában foglalja. Rendszerint szoros együttműködésben végzi munkáját a többi értékesítőkollégával.

Tester
A tesztelők a szoftvertermékek ügyviteli, illetve funkcionális tesztelésén dolgoznak. Ők ellenőrzik, hogy a szoftvereket lehetőleg hiba nélkül adják át a megrendelőnek. Ők dolgozzák ki a tesztmetódusokat (léteznek manuális és automatikus tesztek is), adminisztrálják a tesztelési folyamatokat, kapcsolatot tartanak a fejlesztőkkel és a termékmenedzserekkel.

Trainer – tréner/oktató
Szolgáltatói és vállalati oldalon egyaránt találkozhatunk vele. A tréner az a szakember, aki egy szervezet vagy munkatárscsoport képzési/fejlesztési igényeit felméri, képzési terveket dolgoz ki különböző tárgykörökben. Ezeket a képzéseket a tréner tartja a munkatársak számára, melyekhez a készségek elsajátítását segítő írásos anyagokat állít össze. Szerepe a munkatársak képességeinek fejlesztésén és javításán keresztül a vállalati célok hatékonyabb teljesítését is szolgálja.