Önéletrajz feltöltés
Man at Work - Blog - Asszertív kommunikáció: win-win típusú párbeszédek a munkahelyen
2024-02-20

Csakúgy, mint a családban, a munkahelyi környezetben is létfontosságú a kommunikáció minősége. Az egyértelmű, határozott és tiszteletteljes üzenetátadás az alapja a harmonikus munkahelyi kapcsolatoknak. Gondoljunk csak bele, hogy mennyire fontos egy vállalatnál, hogy minden munkatársnak legyen lehetősége kifejezni a véleményét, megosztani az elképzeléseit. Az asszertív kommunikáció pedig remek „eszköz” arra, hogy mindezt konstruktívan, mások határait és véleményét tiszteletben tartva tegyük meg.

Miről ismerhetjük fel, hogy asszertív a kommunikációnk?

1. Úgy fejezzük ki gondolatainkat, véleményünket, hogy közben a másik emberre nem teszünk bántó/sértő megjegyzést.
2. Úgy állunk ki a saját jogainkért, hogy közben a másik személy jogait is tiszteletben tartjuk.
3. A párbeszéd amit folytatunk, nyitott és őszinte.
4. Problémafókusz helyett megoldásfókusz: az asszertív emberek nem a hibákat keresik, hanem a felmerülő probléma megoldásán törik a fejüket.

Az együttműködőbb munkahelyi környezet kialakításához fontos, hogy a munkavállalók fejlesszék saját asszertív képességeiket, illetve konfliktuskezelési módszereiket. Vezetői szempontból lényeges tisztázni a munkavállalókkal, hogy milyen célkitűzései és elvárásai vannak a vállalatnak.
Az asszertív feedback és a jó teljesítmény elismerése szintén pozitív módon befolyásolja a munkahelyi atmoszférát. Hozzájárulhat egy kooperatívabb, inspirálóbb és eredményesebb munkahelyi környezet kialakításához.