Önéletrajz feltöltés

Man at Work - Minden, amit érdemes tudni a kiválasztási folyamat időtartamáról

Idegtépő érzés, amikor az álmaink állásának megpályázását követően hetekig vagy akár hónapokig nem érkezik visszajelzés a pályázat végső döntésével kapcsolatban – ugye? Természetesen nemcsak a munkavállalók és az álláskeresők, hanem a cég számára is nagyon fontos, hogy minél több fronton bebiztosítsa magát. Ezért is húzódhat el gyakorta a kiválasztási folyamat. Mi is zajlik valójában a hátterében? Erre adunk most választ.

Felmondási idő

Esetünkben a legrövidebb felvételi folyamat mindössze 1 hét volt, ugyanis volt olyan megfelelő jelöltünk az adatbázisunkban, akinek nem volt épp felmondási ideje. Azonban a legtöbb esetben nem ilyen egyszerű a helyzet. Az autóiparban átlagosan 2 hónap felmondási idővel kell számolni, ez idő alatt nem szerencsés lezárni a toborzást, ugyanis a legmegfelelőbbnek tartott pályázó akár vissza is mondhatja az állásajánlatot, ezért menet közben még lehet, hogy további jelöltekre lesz szükség.

Visszamondás

Mivel a belépés napjáig a hosszú felmondási idő miatt akár több hónap is eltelhet, mi folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a jelöltekkel, ugyanis előfordulhat, hogy a kiválasztott kolléga a felmondási ideje alatt meggondolja magát, visszalép, mert marasztalják, vagy elhelyezkedik egy másik munkahelyen.

Próbaidő

Miután a jelölt belépett az új munkahelyére természetesen ott kezdetét veszi a próbaidő, amely leggyakrabban három hónap szokott lenni, ez idő alatt pedig indoklás nélkül felmondható a munkaviszony mindkét fél részéről. Ha az új munkatárs nem válik be, akkor természetesen újraindul a keresés, amelyben a korábbi pályázók újra előtérbe kerülhetnek, mint lehetőség.

Hirdető felület

Amikor már két hónapja látjuk ugyanazt az álláshirdetést, akkor talán fel sem merülne bennünk, hogy már betöltötte valaki a pozíciót. Az álláshirdető oldalakon nem ritka, hogy a cégek akár két hónapra előre is kifizetik a hirdetést, és hiába találták meg feladás után két héttel a tökéletes, leendő munkavállalójukat, a további bővülési terveik miatt már nem fogják leállítani a reklámozást, inkább kifuttatják azt, hiszen az erős jelöltek adatbázisba gyűjtése minden vállalat számára fontos cél.