Önéletrajz feltöltés
Man at Work - Blog - Hogyan tartsuk fenn az egyensúlyt a munka és a szabadidő közt nyáron?
2023-08-02

A legmelegebb évszakban úgy érezhetjük, a talpunk alatt is forrósodik a talaj, már ami a teendők közti egyensúlyozást illeti. Itt a segítség, hogy mire érdemes odafigyelni.

A meetingekről épp csak beesni a családi vacsorára, vagy a gyerek nyári elfoglaltsága miatt elfelejteni egy értekezletet? Akár a munka, akár a magánéletünk próbál dominálni a másik terület felett, érdemes megragadni a gyeplőt és úgy alakítani az előttünk álló nyári időszakot, hogy a munka és a magánélet közt egyensúlyra leljünk. Ebben segíthetnek az alábbi tippek, ötletek.

5 tipp, hogy a nyáron egyensúlyba kerüljön a munka és a magánélet

1. Rend a lelke mindennek. Vagy a rendszer. Vagyis egy olyan naptár, amibe be van írva minden fontos teendőnk – nemcsak a megbeszélések, projekt határidők vagy hogy melyik hétvégén hol dolgozunk, hanem a családi programok, barátokkal szervezett események is.

2. Mozduljunk meg! A sport segít, hogy elengedjük a stresszt, és félórára vagy másfélre, de magunk mögött hagyjuk a napi teendő hegyeket, listákat. Visszatérve pedig újult erővel, esetleg új nézőpontból tudunk ránézni ugyanazokra a dolgokra, mert mentálisan is felfrissültünk. Lehet, hogy még arra is eszünkbe jut a megoldás, hogyan oldjuk meg a gyerekek felügyeletét egy olyan munkanapon a home office-ban, amikor néhány órán át tényleg fontos a koncentrált figyelem a munkánkban.

3. Legyen énidőnk. Bár sokan úgy gondolják, az énidő önző dolog, ez nem így van. Mert hát hogyan is lehetne úgy elégedetté tenni a vezetőinket, kollégáinkat és persze, a családunkat is, ha mi magunk közben kimerültek és boldogtalanok vagyunk? Ha időnként kicsit lelassítunk, az hosszabb távon kifizetődik, hiszen több energiánk jut a magánéleti és munkahelyi feladatokra is.

4. Éljük meg a pillanatot! Akár egy családi grillezésen vagyunk, akár egy feladatot végzünk a munkahelyünkön, fontos, hogy ne azon járjon az eszünk, kiengedtük-e a macskát vagy mi lesz az ebéd. A munkában koncentráljunk a teendőinkre, otthon pedig kapcsoljuk ki a munkahelyi e-mail értesítéseket és a családdal törődjünk.

5. Legyünk kreatívak! Persze, előfordul, hogy a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy terveztük, és összecsapnak a fejünk felett a hullámok – borul a beosztás, vagy mégis akkor lesz egy fontos meeting, amikor jeleztük, hogy előbb el kellene mennünk. Ilyenkor vegyünk egy nagy levegőt, és nyomjuk be képzeletben az „újratervezés” gombot, esetleg ha tudunk, kérjünk segítséget másoktól.