Önéletrajz feltöltés
2017-01-20

Csupán pár dolog kell ahhoz, hogy megtaláljanak a fejvadászok, ráadásul olyan ajánlatot tegyenek neked, amelynek nem tudsz ellenállni. Linkedln kiskáté.

Man at Work - Blog - Hogyan találnak meg minket a cégvezetők és fejvadászok?

Már hazánkban is közel 750 ezer felhasználója van a LinkedIn portálnak, így ha valaki tényleg komoly állást szeretne, nem hagyhatja parlagon ezt a webes fórumot sem. Egész egyszerűen észrevétlenek maradunk a fejvadászok és vezetők számára, ha egyáltalán nem fektetünk energiát abba, hogy profilunkat nagy eséllyel dobja ki a rendszer a kereső-kulcsszavak alapján. Nézzük a részleteket.

Először is döntsd el, hogy mit akarsz megmutatni magadról egy fejvadásznak, azaz mi az a kereső kulcsszó, amely a profilodra mutat. Vagyis meg kell határoznod azt a keresési kifejezést, amelyhez társítható a profilod. Például, ha szeretnél egy marketing ügynökségnél dolgozni, releváns tapasztalatod is van ehhez a munkához, akkor szükséged van pár kulcsszóra a profilod egyes részein elhelyezve: a címsorban, az összefoglaló részben, a munkakörödben, a munkáltatód nevében.

Ha mindezzel megvagy, hozz létre egy 100 százalékos profilt. Ennek teljessége ugyanis hatással lesz arra is, hol állsz majd a keresési rangsorban. Érdemes tudni, ha két hasonló tartalommal rendelkező profil van a rendszerben, akkor a 100 százalékosan befejezett magasabb értékelést kap. Mindezt a LinkedIn szintmérő rendszerének köszönhetően könnyen megtudhatod.

A közösségi oldal 5 szintet határoz meg a profil teljességét illetően: a kezdő (beginner), a középfokú (intermediate), a haladó (advanced), a szakértő (expert) és az All-Star szintet. Ahhoz, hogy a legutolsó jelölést érjük el, a következő részletek kitöltésére kell figyelnünk: iparág és település, a jelenlegi pozíciónk (leírással), az ezt megelőző két pozíciónk, tanulmányok, képességek (minimum 3), s legalább 50 kapcsolat.

Most már célegyenesben vagyunk, de azért lehet még tovább növelni az esélyeidet. A személyes márkaépítés első alapvető eleme a jó profilfotó, amelyen mosolyogsz. Nem fürdőruhás, nem bulifotó, hanem jól sikerült profilkép. Az összegzés (summary) részt is érdemes kihasználni, hiszen 2000 karakter áll a rendelkezésedre, hogy mesélj magadról, a tapasztalataidról, képességeidről, s arról, ami egyedülállóvá tesz téged. Zárásként még egy tipp. Mindenképpen hozd kapcsolataid tudomására, hogyan tudnak (e-mail cím, telefonszám) elérni téged, mert – bármilyen banálisan is hangzik – sokan elfelejtik ezt. Akkor pedig mehet a kukába az eddig elvégzett munka.