A hűséges és lojális dolgozó nagy kincs, ám a mai, folyamatosan változó munkaerőpiacon nem egyszerű feladat elérni a dolgozók elkötelezettségét. A pénz itt sem minden, persze azért kardinális tényező. Öt pontban foglaltuk össze a kritériumokat.
Fizetés és bónuszok
Szinte minden generáció számára kiemelten fontos tényezőnek számítanak az anyagiak. A viszonylag magas alapfizetés mellett azonban sokat nyom a latban az is, ha a munka minősége és az eredményesség függvényében van lehetőség fizetésemelés vagy különböző bónuszok elérésére, ezek jó motivációs tényezőnek számítanak.
Megbecsültség
A pénz azonban csak egy, még ha igen fontos szempont is. A dolgozók épp ennyire vágynak arra, hogy felettesüktől rendszeres visszacsatolást kapjanak munkájukról. Érezzék, hogy figyelnek rájuk. Elismerik és megbecsülik őket.
Szabadság
A fejlett informatikai eszközök lehetővé teszik akár azt is, hogy a munkahét bizonyos részét otthonról végezhető munkával töltsék a dolgozók. A függetlenség és szabadság érzése jó hangulatot teremt a cégnél, ahol érdemes ügyelni a jó munkakörülményekre is. Az étkezés vagy a tanulás támogatása is nagyban segítheti a munkavállalói lojalitás erősítését.
Kihívások
Az unalom és a fásultság komoly probléma lehet a munkahelyeken. A dolgozók szeretik, ha új és izgalmas projektekben vehetnek rész, ha szükség van a kreativitásukra, s erre még ösztönzi is őket felettesük. Így elkerülhető, hogy rutinból dolgozzanak a kollégák.
Információ
Az elkötelezett munkavállaló érdeklődik a cég küldetése, jövőképe iránt. Erre azonban csak akkor van esélye, ha megkapja a kellő információkat a szervezeten belüli változásokról, s nem folyosói pletykákból kell kihámozni honnan hova tart a vállalat, s mire számíthat az elkövetkező hónapokban, években. Persze mindez nem azt jelenti, hogy heti szinten be kell számolni a vezetői tervekről és döntésekről, de az erős belső kommunikációval sokat tehet a dolgozók hűségéért a cég.