2016-04-12

Imidzsed kialakítása a közösségi oldalakon a munkáltató szemszögéből

Man at Work - Blog - Megosztom, tehát vagyok??

Nem kis fába vágod a fejszéd, ha elgondolkodsz azon, milyen kép alakul ki rólad a közösségi oldalon megjelentetett, megosztott képek és információk alapján. Pontosan sosem tudhatod meg, kiből melyik posztod mit váltott ki, de ez talán nem is fontos annyira. Az azonban igen, ha munkát keresel, számolhatsz azzal, hogy megtekinti a munkáltató az adatlapodat.

Ha okos vagy, akkor nem teszel mindent az egész világ számára láthatóvá az oldaladon. A családi és a privát fotókat lehet, hogy elég, ha csak az ismerősök látják. Nem mindenkinek ugyanaz jelenti a legjobb poént. Illetve a lájkolások is sokat elárulnak a személyiséged egyik oldaláról, mi mellett állsz ki, mi érdekel, milyen megosztások érnek el hozzád.

A képek mellett a leginkább árulkodó tényezők a megosztások. Hogy mennyire sűrűn osztasz, mit osztasz és az mennyire megosztó. Ha social media specialist-nek jelentkezel épp, talán pont tetszeni fog, ha folyton a közösségi oldalon lógsz, és szuper üzeneteket dobsz szét, de nem mindegy hogyan és mit!

Egy humánus, széles látókörű és nyitott felfogás általában nem csapja ki a biztosítékot senkinél, de a

• szélsőséges nézetek bármilyen területen (világnézeti, politikai, vallási, nemi szerepek stb.)
• nyomdafestéket nem tűrő szavak bátor használata igen.

Emellett nem jó

• a túlzott bizalmasság, azaz nem érdemes úgymond jó fejnek lenni: nem buli ismerősnek jelölni a HR-est, aki tegnap hallgatott meg Téged
• „nem létezni” a hálón – azért ma, az internet uralta világban abszolút nem jelen lenni valamilyen közösségi oldalon már kicsit avíttnak, elmaradott dolognak tűnik. Ha nem is vagy kimondottan aktív, legalább légy jelen!