2017-06-09

A korosztályokat jelölő Y- és Z-generáción túl marketing szempontból az úgynevezett C-generációról is érdemes beszélni. Ők azok, akiknek az élete az interneten zajlik.

 

Man at Work - Blog - Kütyühasználó generáció

A C betű esetükben Connection-t jelent, azaz nem korosztályról, hanem bizonyos viselkedésről beszélünk velük kapcsolatban. Hogy mit is jelent mindez? Ők azok, akik folyton online jelen akarnak lenni, és ehhez minden platformot felhasználnak, hiszen állandó médiafüggőségben élnek és rutinosak a multitaskingból.

Marketing szempontból mindez főképp azért érdekes, mert ők, tehát a C-generációsok tudnak egy márkát gyorsan vonzóvá tenni. Kommentelnek, megosztanak, a netről informálódnak. Érdekesség, hogy minden korosztályban megtalálhatóak, de döntő többségük azért tízes, húszas éveiben járó fiatal.

Ha például venni akarnak valamit, akkor az első dolguk a neten való keresés. Megnézik, hogy ár-érték arányban melyik a legjobb termék. Hozzászólások és vélemények alapján is szűrnek, sőt, kapcsolódó videókat is megnéznek, így választják ki a számukra leginkább megfelelő opciót.
Érdekesség, hogy ez a generáció a Facebookot már kevésbé az ismerősök követésére használja, a derék Zuckerberg oldalán tartalmat fogyasztanak, híreket olvasnak.

Számukra a közösségi oldal egyértelműen az Instagram és a Snapchat. Egy cég ezeket és a további közösségi platformok kombinációját használva hihetetlen magaslatokba tudja repíteni saját márkáját, ez az értékesítés szempontjából éppúgy kulcsfontosságú lehet, mint az új munkaerő toborzásánál.