2016-12-29

Készíthetünk terveket 5 vagy akár 10 esztendőre is, ám a sikerhez nem feltétlenül ez az út vezet a mai felgyorsult világban. Inkább koncentráljunk a jelenre, a lehetőségekre és tűzzünk ki rövid távú célokat.

Man at Work - Blog - A siker titka, hogy a jelenre és a lehetőségekre koncentrálunk

2016-ban egy üzleti vállalkozás vezetése inkább maraton, mintsem sprintfutás. Ennek megfelelően kell gondolkodnunk. Ha az időt azzal töltjük, hogy azon tűnődünk hány kilométer is van még előttünk, már a puszta gondolatba is belefáradunk, és elérhetetlennek tűnik a cél. Azonban ha a jelenre összpontosítunk, akkor sikeresebbek leszünk, hiszen a siker alapja a kis mérföldkövek elérése.

Mindehhez hozzátartozik az is, hogy nyitottak vagyunk a lehetőségekre. Mindegyikre, hiszen a mai világban nincs mód rá, hogy válogassunk. Egy növekvő vállalkozásnak rá kell mozdulnia a lehetőségekre, enyhítenie az akadályozó tényezőket, s válaszolnia a trendekre, hogy versenyképes maradjon.

Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kell stratégiákat kidolgoznunk. A legfontosabb azonban az, hogy bízzunk a képviselt márkában és az intuíciónkban, amely a legjobb útra terel minket.

Rövid távú célok viszont kellenek, ezek a néhány sorral feljebb említett kis mérföldkövek. Ezekből növekedik, fejlődik a cégünk. Ezek azok a pillanatok, amelyek ösztönzik a vállalkozások tulajdonosait, hiszen nem csak arról szólnak, hogy újra elértünk valamit, hanem arról is, hogy tanultunk a hibáinkból és visszaálltunk arra az ösvényre, amelyre szükségünk van.

Tehát inkább kisebb célokat tűzzünk ki, s dolgozzunk keményen azon, hogy elérjük őket, majd ünnepeljük meg az eredményt. Hol szeretnénk lenni egy hónap múlva, a következő negyedév végén, vagy a következő évben? A válaszok jelölik majd ki a következő 5-10 esztendő útját.