2016-02-18

8 tipp, hogyan vegyük fel az új cég ritmusát! Új munkahelyen kezdeni általában kettős érzés: egyrészt szárnyalunk az örömtől, másrészt ránk nehezedik a bizonyítás terhe. Érdemes odafigyelni a kezdeti időszakban néhány alapvető tényezőre, melyek gyökereiben szilárdíthatják - vagy éppen ingathatják - meg beilleszkedésünket az új környezetbe. Cikkünkben kiemeljük a legfontosabbakat! Nézzük!

Man at Work - Blog - Új munkahely: így illeszkedjünk be minél gyorsabban!

 

A 8 legfontosabb teendő, ha minél gyorsabban szeretnénk beilleszkedni:

1. Íratlan szabályok megismerése

Számos olyan folyamat vagy éppen szokás létezik, amely kizárólag az adott munkahelyre érvényes. Keressük meg ezeket, és alkalmazzuk őket - akkor is, ha nem tartjuk logikusnak. Ne feledjük, mindenki tőlünk várja az alkalmazkodást, és nem fordítva.

2. A helyi kommunikációs stílus elsajátítása

Tegezés, magázás, önözés, udvariassági formulák vagy éppen egyenes beszéd - több olyan kommunikációs tényező is létezik, amelyet meg kell tanulnunk egy új munkahelyi közösségben. Több cégnél kifejezetten elvárt, hogy mindenki - még ismeretlenül is - tegezi egymást, azonban ezt ne alkalmazzuk magunktól, önként, csak ha valóban ez a sztenderd kommunikációs stílus.

3. Túlóra, és ha igen, mikor?

Következetesnek kell lennünk a túlórázás kérdésében - főleg az első hetekben, hónapokban. A legtöbb új munkatárs azt gondolja, hogy a betanulási időszakban kifejezetten elvárt, hogy minél tovább bent maradjon. Ám ez visszaüthet. Ugyanis rátermettségünket azzal mutathatjuk ki a legjobban, ha az adott munkaidő alatt végezzük el a feladatainkat, és mindent bele is adunk a nap során. Nem akkor, ha minden nap mi oltjuk le a villanyokat.

4. A juttatásainkkal ne éljünk vissza!

Céges telefon, autó, laptop, internetkapcsolat, taxicsekk, és így tovább. Sok erőforrást kaphatunk a munkánkhoz, mellyel akkor se éljünk vissza, ha rajtunk kívül mindenki más ezt teszi.

5. Tudjuk, kikkel legyünk kifejezetten jóban!

Az, hogy ki milyen hatalommal és ráhatással bír a belső ügyekre, a történésekre, egyáltalán nem a beosztás szintjétől függ. Figyeljük meg, hogy kik az ún. véleményvezérek a környezetünkben, és törekedjünk minél jobb kapcsolatot ápolni velük. Illetve amíg kifürkésszük ezeket, addig is érdemes mindenkivel makulátlanul viselkednünk. Nem tudhatjuk, lehet, hogy a gondnok éppen a HR vezető apósa, vagy a takarítónő a saját főnökünk bizalmasa.

6. Ismerjük és alkalmazzuk a cég számára fontos innovációkat!

Megint egy olyan aranyszabályra hívjuk fel a figyelmet, amely minden cég életében más és más. Lehet, hogy korábban természetes volt számunkra egy dokumentum Wordben és változáskövetővel való véleményezése, de előfordulhat, hogy az új munkahelyünkön más ennek a rendje - mondjuk a felhőben tárolt dokumentumok kezelése és módosítása a megszokott. Ne térjünk el a szokásoktól, nekünk kell ezekhez alkalmazkodni! Érdeklődjünk, figyeljünk, és tartsuk tiszteletben a helyi szokásokat - továbbra is.

7. Ismerjük meg a munkatársaink motivációit!

Az együtt töltött idő alatt egyre jobban megismerjük kollégáinkat - és azt is, kinek mi számít igazán a munkája kapcsán. Biztosan találunk lelkes karrieristákat, akik az előléptetésre hajtanak, és valószínűleg a megkeseredett, kiégett kollégákat is hamar felismerjük. De még mélyebb ismeretekre tehetünk szert, ha sokat és figyelmesen beszélgetünk a többiekkel. Így a megszerzett információkat már csak rendszerezni kell, és ennek megfelelően kommunikálni az adott kollégánkkal. Törekedjünk mindenkivel minél hamarabb megtalálni a közös hangot, így gyorsabban integrálódhatunk a csapatba!

8. Legyünk tisztában a vállalat "hívószavaival"!


Értékrend, prioritás, küldetés, mottó - bárhogy is nevezhetik, a lényeg, hogy találjuk meg már a kezdeteknél, és alkalmazzuk a mindennapjainkban is. Ideális esetben ezekkel már az állásinterjúztatás során tisztában vagyunk. Lehet, hogy ez a "megoldás-központúság"? Vagy a "fókuszban az ügyfél-elégedettség"? Vagy a "racionalizálás"? A lényeg, hogy a munkánk során még mélyebb ismereteket szerezhetünk ezzel kapcsolatban, és tegyünk meg mindent azért, hogy a hívószakkal összecsengjen a tevékenységünk.

Forrás: www.profession.hu