Man at Work - Blog - Ne hagyd magad: tudj meg többet a cégről, mint ők rólad

A kiválasztási szakemberek alaposan utánanéznek a jelölteknek – minél fontosabb a pozíció, annál inkább. Ám az álláskereső sincs kiszolgáltatottabb helyzetben, ő is le tudja nyomozni a céget, illetve annak vezető munkatársait. Így is kell tennie, hogy tisztában lehessen azzal, milyen szervezetben építheti majd a karrierjét.

Man at Work - Blog - Ne hagyd magad: tudj meg többet a cégről, mint ők rólad

Az álláskeresőknek adott jó tanácsok között ma már kötelezően szerepel, hogy ügyelni kell az internetes lábnyomodra, azaz arra, hogy milyen információk találhatók rólad a világhálón. Nos, a cégeknek is van internetes lábnyomuk: minél nagyobb a szervezet, annál több róla az információ. Ki kell használni!

Céges honlapok, karrieroldalak

Ha multihoz vagy kormányzati szervhez pályázol, viszonylag könnyű dolgod van, mert valószínűleg jól felépített és informatív a honlapjuk, ahol bőséges tájékoztatást kapsz a várható feladatokról, illetve a szervezeti kultúráról. A céges karrieroldalakról azt is megtudhatod, milyenek a kilátásaid, ha úgy döntesz, hogy hosszú távon szeretnéd elkötelezni magad az adott vállalat mellett. Kisebb magáncégek esetén nem biztos, hogy túlságosan gazdag információhalmazra bukkansz, de itt is vannak jócskán kivételek, PR- és médiavállalkozások esetében például általában jól felépített és kreatív a honlap, hiszen ez alapkövetelmény ezen a területen. Némi homlokráncolásra adhat okot, ha a céges honlap kevéssé informatív, igénytelen a dizájn, nehézkes a mozgás a site-on belül és régen frissültek az adatok. Ez arra enged következtetni, hogy az adott vállalkozás nem ügyel eléggé az arculatára, azaz kevés gondot fordít a márkaépítésre, ami nyugtalanító kérdéseket vet fel a vállalati kultúrával kapcsolatban.

Internetes fórumok

Az internetes fórumokon senki nem fogja vissza magát, és rengeteg kommentár olvasható a különböző cégekről. Keress rá a kiválasztott munkahelyre, és ismerkedj meg az ott dolgozók vagy az egykori alkalmazottak véleményével. Ezeket a kommenteket természetesen erős forráskritikával kell kezelni, de ha a negatív vélemények ugyanabba az irányba mutatnak, érdemes elgondolkodnod. Megnyugodhatsz viszont, ha az általad kiválasztott céggel kapcsolatban többségben vannak a pozitív vélemények.Figyeld meg, a kommentelők mit emelnek ki az adott céggel kapcsolatban, ezeknek az információknak nagy hasznát vehetted az állásinterjún (fejlett a cafeteria rendszere, lehet rugalmas munkaidőben dolgozni, támogatják a kismamákat, sokat kell túlórázni, de rendesen kifizetik stb).

Nyomozd le a főnököket

A LinkedIn és a Facebook az álláskereső legjobb barátja. Valószínűleg a cég vezető munkatársai fognak interjúztatni, akik minden bizonnyal jelen vannak a LinkedInen és a Facebookon. Nézz utána, kik ők, milyen a végzettségük és honnan jöttek, így már szinte régi ismerősként üdvözölheted őket az interjún. A Google segítsége is nélkülözhetetlen: keress rá, milyen cikkek jelentek a meg a cégről, illetve a vezetők milyen interjúkat adtak. Ezekből kiderülhet, prosperáló vállalatról van-e szó, milyen a szervezeti kultúra, illetve megint csak sok információt kaphatsz a vezetőkről. Ha beütöd a cég és a vezetők nevét a keresőbe, azt is megtudhatod, milyen online közösségekben folytattak vagy folytatnak valamilyen tevékenységet, milyen szakmai rendezvényeken vettek részt. Jelentősen nőhet a bizalmad a cég iránt, ha az internetes kutatásból kiderül, hogy fontos számára a társadalmi felelősségvállalás: ez arra utal, hogy fejlett a vállalati kultúra, és a saját alkalmazottak is kedvező bánásmódban részesülnek. Nagyobb cég esetében a YouTube-on is találsz megfelelő videókat, legyen szó akár a vállalat saját bemutatkozásáról, róla szóló riportról vagy a vezetőkkel készített interjúkról.

A kutatás haszna

Ha kellő mennyiségű megbízható információt szereztél a kiválasztott cégről, magabiztosabban mehetsz el az állásinterjúra, mert alaposabban fel tudsz készülni. Egyrészt fogalmad lehet arról, milyen irányban folyhat majd a beszélgetés, másfelől jobban ki tudod dolgozni a saját kérdéseidet, hogy valódi, kétoldalú kommunikáció alakuljon ki. Ugyanis nem csak az a fontos, hogy jó válaszokat adj, a te kérdéseidnek ugyanekkora jelentősége van. További fontos információkat szerezhetsz az adott vállalatról, és hatékonyan demonstrálod, hogy alaposan felkészültél az adott állás betöltésére.

Forrás: www.jobline.hu