Man at Work - Blog - Azzal foglalkozz, ami inspirál! (A munkakör mint energiabomba)

2. rész

Man at Work - Blog - Azzal foglalkozz, ami inspirál! (A munkakör mint energiabomba)

 

Az előző alkalommal arról írtunk, hogy mennyire fontos, hogy szeresd, amit csinálsz. Hogy miközben dolgozol, szinte észre se vedd, hogy telik az idő. Hogy átéld a flow-élményt. A legújabb módszerek egyike szerint sokkal többre vagyunk képesek, ha feladataink végzése során energiával töltődünk fel.

Kim Gregory, brit coach egy energiakerék elnevezésű szempontrendszert hozott létre, amely segítségével tudatosíthatod, hogy melyek azok a tevékenységek, melyek energiával látnak el.

1. Erősségek

Megfigyelései szerint, ha energizáló erősségeinket aktivizáljuk, olyasmivel foglalkozunk, amit szeretünk, akkor hatszorosára nőhet az elköteleződésünk eme tevékenységgel kapcsolatban, ugyanakkor másfélszeresére nőhet kreativitásunk – sokkal klasszabb és eredetibb ötleteink születnek.

2. Gondolkodásmód

Tudatosság. Nagyon nagy flash, amikor megérezzük, hogy mennyire durván tudjuk alakítani a felfogásunkat, hogy ez mennyire más irányba terelheti kapcsolataink, kommunikációnk minőségét. Is.

3. Célok

Célokkal és jelentőségteljes munkával a tarsolyunkban sokkal erősebbnek, ügyesebbnek érezzük magunkat, és így azok is leszünk. Boldogabbak, egészségesebbek maradunk és eredményesek, ha tudjuk, hogy hasznosak vagyunk, és értelmes tevékenységet űzünk.

4. Étkezés

Nem az ételek fogják meghatározni, hogy mit érünk el, de bizonyos választások sokat segíthetnek a jó közérzet elérésében. Arra mindenki maga jön rá, hogy mitől érzi rendben magát, az biztos, hogy a sok víz sokat segít.

5. Kapcsolati háló

Nem mindegy, kik vesznek körbe minket. Néhány életmódguru szabályosan azt javasolja, szabaduljunk meg a negatív beállítottságú embertársainktól. Talán ez kissé sarkos, hisz ők is kaphatnak tőlünk inspirációt, de tény, hogy azokkal találkozzunk, érintkezzünk és beszélgessünk többet, akiknek a társaságában feloldódunk, jól érezzük magunkat, táltos paripákká válunk és hasonlók.

6. Sport

Ha egyáltalán nem jelenik meg életünkben a mozgás, akkor máris el lehetne gondolkodni azon, hogy miért alakult ez így. Utána iziben kitalálhatjuk, mit szeretünk mozogni. Lehet a mozgás bármilyen, a lényeg a test használata! Izgalmas (tánc), játékos (labdajátékok), koncentrálós (aikidó), nyugis (jóga), magányos (futás), lebegős (úszás), stb. Csak olyat, ami tölt! Ez a jelszó!

7. Pihenés

A jó minőségű alvás keveseknek esik rosszul… Viszont valakinek nem annyira sikerül. Körülnézhetünk ilyenkor, hogy hol az ágy – van olyan terület a lakásban, ahonnan alvás szempontjából menekülni kell. Tölthet a meditáció, relaxáció és egyéb pihentető technikák.

8. Környezet

Figyeljük meg, hogy hol szeretünk lenni. Fel is írhatjuk, hogy milyen körülményeket részesítünk előnyben munkahelyen, otthon, nyaraláskor, sportolás esetén. Sok minden kiderül abból, hogy mit szeretünk. Tudatosan odafigyelve terelhetjük magunkat azok felé a helyek felé, ahol energiaraktáraink szépen feltöltődnek.