Man at Work - Blog - A kulcsszó: folyamatos, aktív jelenlét

Hiába tuti az aktuális munkánk, sosem lehet tudni mikor pottyan elénk egy kihagyhatatlan lehetőség. Ennek érdekében azonban jelen kell lenni az állásportálokon, s nem is mindegy hogyan tesszük ezt.

 

Man at Work - Blog - A kulcsszó: folyamatos, aktív jelenlét

A miértre egyszerű a válasz. A HR-esek, fejvadászok folyamatosan jelölteket keresnek a különböző internetes állásportálokon, ezért egy a saját szakmai pályafutására figyelő embernek szinte kötelező folyamatosan frissített és aktualizált oldallal jelen lenni a legjelentősebb fórumokon.

Nem mindegy azonban hogyan tesszük mindezt. Röviden összefoglalhatjuk a lényeget: minél teljesebb a profil, annál jobb. Sokan ugyanis megelégednek azzal, hogy feltöltik az önéletrajzukat és bejelölnek néhány alapadatot, amelyet a program felkínál. Pedig ez kevés ahhoz, hogy az igazán tuti melót megcsípjük.

A szakemberek azt ajánlják, hogy az állásportálra feltöltött önéletrajz tartalmazzon minél több fontos információt. Például a profilra feltöltött önéletrajz bemutathatja az egész életpályát, hogy a leendő munkáltató minél inkább képbe kerüljön velünk kapcsolatban.

Ugyanez igaz az adatlapunkra is. Töltsünk ki minden rubrikát, válaszoljunk pontosan és őszintén a feltett kérdésekre. Csak pár perc az egész, de fogjuk fel úgy, hogy a leendő munkaadónkkal kommunikálunk ily módon, aki a profil alapján szerzi meg az első benyomást rólunk.

Fontos kiemelni a kulcsszavak szerepét. Mivel a HR-esek és a fejvadászok kulcsszavak alapján (is) keresnek, ezért ezeknek a feltöltött önéletrajzban és a kitöltött rubrikákban egyaránt szerepelniük kell. A nyelvtudás szintje, az eddig betöltött pozíciók és elnyert titulusok éppúgy fontosak, mint az évek során szerzett szakmai tapasztalatok, hiszen fontos támpontul szolgálnak a leendő munkáltató számára.

Persze mindez még nem garancia arra, hogy ölünkbe pottyan a várva várt állásajánlat. Az álláskeresés folyamatos tevékenység, ezért használjuk ki az állásportálon rendelkezésre álló lehetőségeket. Rendszeresen keressünk rá a minket érdeklő pozíciókra, cégekre, illetve a megfelelő kulcsszavak beírásával ellenőrizzük, hogyan bővült a kínálat a legutóbbi keresés óta.