Man at Work - Blog - Cégek figyelem! Ilyen a jó álláshirdetés

Egy álláshirdetés célja, hogy a lehető legjobb munkavállalót vonzza be a cégedhez. Épp ezért nem mindegy miképp fogalmazod meg, s mit tartalmaz. Mutatjuk hogyan érdemes!

Man at Work - Blog - Cégek figyelem! Ilyen a jó álláshirdetés

Az álláshirdetés gyakran a legelső kommunikációs lehetőség a leendő jelöltekkel. Korántsem mellékes szempont, hogy milyen lesz az első benyomása a cégről az álláskeresőknek. Ennek ellenére sokan az évtizedes rutinhoz ragaszkodnak, s nagyjából ugyanúgy néz ki minden álláshirdetésük. Tartalmazza a munkakör megnevezését, valamint a legfontosabb elvárt készségek és tapasztalatok felsorolását.

Ezekkel csak egy a baj: nem bizonyulnak elég vonzónak ahhoz, hogy megragadják a legtehetségesebb jelöltek figyelmét. Ne feledjük, az internetes keresés világát éljük, a jelentkezőknek akár több száz vagy ezer megüresedett helyhez van hozzáférésük, ezért egy jó álláshirdetés kiemelkedik a többi közül. Gondolkodjunk tehát másképpen, kis túlzással marketingeszközként is az álláshirdetésekre.

Nézzük a tippeket!

1. Kulcsszavak az első helyen: A leglényegesebb szavakat az állás megnevezésének közelében kell elhelyezned. Lehetőleg maga a cím is ezekből a szavakból álljon, hogy amikor az álláskereső a képernyő előtt ül, rögtön tudja, miről van szó.

2. Az álláshirdetésnek világos képet kell adnia arról, mit tartalmaz a munkakör, el kell magyaráznia, mi lesz a napi feladat, és fel kell vázolnia az ehhez szükséges készségeket. A szövegnek mindenképp tartalmaznia kell a speciális képességeket (mint például prezentáció, menedzsment, együttműködés), hogy biztosan csak a legalkalmasabb jelölt jelentkezzen.

3. Szintén lényeges szempont, hogy ne csak a tanulmányokra és a munkatapasztalatokra figyeljünk, hanem az úgynevezett puha faktorokra is. Ilyenek például a személyiségjegyek vagy az interperszonális készségek.

4. A jelöltek nem csak azt szeretnék tudni, milyen feladataik vannak, hanem azt is, milyen az adott munkakör, és hol helyezkedik el a teljes képben. Oszd meg, milyen érzés a cégnél dolgozni. Ne csak a pozíció feladataiba adj betekintést, hanem abba is, milyen szerepet tölt be az egész cég vonatkozásában.

5. Feladat – Több cég alkalmazza ma már az eredetileg a Microsoft által kitalált ötletet, miszerint egy matematikai képletet adtak meg az álláshirdetésben, s ennek megfejtésével lehetett jelentkezni a pozícióra. Érdemes a cég profiljához kapcsolódó, érdekes feladatot adni a jelölteknek, így tényleg csak a legalkalmasabbak jutnak el a végső szűrőig.

6. A fizetés kiemelten fontos információ a jelöltek számára, ezért nem érdemes a „versenyképes fizetés” közhellyel a jelöltek idegeit húzni. Adj meg legalább egy tól-ig fizetési tartományt az álláshirdetésedben, így senkit nem ér majd meglepetés.