Man at Work - Blog - A HR és a marketing

A profi HR-es mindenhez ért és mindenben jó. Összeköti a dolgozókat és kapocs a vezetéshez, a vállalati kultúra büszke őre, coach-ként is kiváló, s a marketing területén is ász. Igen, jól olvastad, hiszen a feladatkörükbe tartozik a munkáltatói márka kiépítése, az alkalmazottak élményeinek javítása is. Érdemes tehát marketingtechnikákat építeni a saját tevékenységedbe, így sokkal jobban tudod kezelni a tehetségeket. Mutatjuk is hogyan néz ki mindez a gyakorlatban.

Man at Work - Blog - A HR és a marketing

Célközönség

A dolgozók e-mailek tucatjait kapják hetente, a nagy részül még mindig úgy érzi, hogy ki van zárva a friss, naprakész információkból – derül ki egy munkahelyi mobil applikációs trendeket vizsgáló tanulmányból. Ennek legfőbb oka, hogy az üzenetek nem esnek egybe az érdeklődési köreikkel. Meg kell tehát ismerni a dolgozókat, mint célcsoportot. A motivációjukat, a céljaikat, a problémáikat, s persze azt, hogy milyen ajánlatokra fognak reagálni. Mindezt részlegről részlegre. A megszerzett tudást pedig használjuk arra, hogy célzott üzeneteket és HR programot készítsünk a munkavállalók egy konkrét csoportjának, ahelyett, hogy általános információkkal fárasztanánk a drága kollégákat.

Több csatorna

Egy kampány nem lehet sikeres, ha csak e-maileket és hírleveleket küldünk ki. A marketingesek egy csomó platformot használnak üzeneteik közvetítésére. Videók, képek, weboldalak, s akkor ott van még a mindenható közösségi média. Használhatunk mobil applikációkat is a kommunikációra. Minél több úton közelítünk a dolgozókhoz, annál jobban és könnyebben meg tudják emészteni az információt.

Egyszerűsítés

A profi marketingesekhez hasonlóan a HR-esek is azon vannak, hogy a dolgozóik részt vegyenek a programokban, kezdeményezésekben, különféle feliratkozásokban. Ehhez azonban az kell, hogy a lényeges információk ne sikkadjanak el és szóródjanak szét különféle fórumokon. Egyszerűsítés, ez a varázsszó. Hozzunk össze minden programot, kezdeményezést és információt egy platformra, így a kollégák mindent el tudnak érni egy helyen, s a bevonásuk gördülékenyebbé válik.

Hatékonyság mérése

A munka hatékonyságának mérése kulcsfontosságú egy HR-es életében is. A Google által létrehozott People Analytics segítséget nyújt abban, hogy értékelni tudjuk az emberek, programok és folyamatok hatékonyságát. Analitikai technikákkal segít feltárni a problémákat és irányítani a HR tevékenységeket. A megérzések helyett adatokon és tényeken alapuló döntéseket hozhatunk, kitalálhatjuk a mérési szempontokat, visszacsatolásokat gyűjthetünk a dolgozóktól, így sikeresebbek lehetünk.