Man at Work - Blog - A fővárosi piac felé nyit a Man at Work

Megalakulása 15. évfordulóján a Man at Work Kft. új, fővárosi szakmai centrumot nyit meg. A Dunántúlon közel kétezer munkavállalót foglalkoztató cég csoportszinten majd 7 milliárd forintos árbevételt ért 2012-ben.

Az egyik legnagyobb magyar tulajdonú munkaerő-kölcsönző, új szakmai centrumot nyit, a Nyugat-Magyarországon jól működő atipikus tapasztalatok keleti régiókban történő hasznosítására.

Megalakulása 15. évfordulóján a Man at Work Kft. új, fővárosi szakmai centrumot nyit meg. A Dunántúlon közel kétezer munkavállalót foglalkoztató cég csoportszinten majd 7 milliárd forintos árbevételt ért 2012-ben.

Ottó Csaba, a Man at Work Kft. ügyvezető igazgatója, a Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnöke így nyilatkozott, a nyitás részleteiről: "az új szakmai centrum a vidéki piacokon szerzett másfél évtizedes üzleti tapasztalatainkat hozza elérhető közelségbe a budapesti központtal működő vállalatok számára. Látjuk, hogy a közvetítési területen ma már kevésbé hatásosak a korábban jól bevált hirdetéses toborzási módszerek; az emberek már nem csábulnak el az álláshirdetések hangzatos, ugyanakkor unalmasan elcsépelt ígéreteitől. Már nem vonzó egy álláslehetőség, ha a fizetés "versenyképes" és "széleskörűek a béren kívüli juttatások", vagy ha a partnercég háttere "multinacionális".

Egyre többen szeretnék kipróbálni magukat "nyugaton". A legkedveltebb célországok Ausztria, Németország és Anglia, de egyre többen dolgoznak a skandináv országokban is. A magyar munkavállaló nem szívesen költözködik az országhatárokon belül, ha mégis, akkor Budapestet, vagy az ország nyugati részét preferálják. E mobilabb álláskeresők igényei univerzálisabban kiszolgálhatók az új budapesti irodával.

A magyarokra jellemző röghöz kötöttség enyhülni látszik, de az álláskeresők költözködési hajlandósága az országon belül továbbra sem igazán népszerű. Azt vettük észre, hogy a fiatalok, s főként a pályakezdők az iskolapadból kilépve szinte kivétel nélkül a fővárosra koncentrálnak, ugyanakkor az idősebb korosztályt képviselők sokkal rugalmasabbá váltak és előszeretettel gondolkodnak a vidékben is. Egy kicsit árnyalja az álláskeresői költözési hajlandóságot, hogy tapasztalatok szerint a keleti régió lakosai könnyebben mondanak igent egy vonzó veszprémi vagy győri állásajánlatunkra, de összességében még mindig kevesen szánják el magukat a költözésre.


A HR tanácsadók számos buktatóval találkoznak toborzáskor. A megszólítottak közel egyharmada vagy azért nem érdeklődik az egyébként kurrensnek számító álláslehetőség iránt, mert csak külföldi álláslehetőségért váltana, vagy mert már néhány éve külföldön dolgozik és nem látja esélyét sem annak, hogy olyan fizetést tudnának neki ajánlani itthon, amiért megérné hazaköltözni.
Változni látszanak azok a módszerek, amelyekkel a toborzás sikeres tud lenni. Inkább a társkeresésre jellemző megoldások működnek. Mivel a munkavállalók többsége már okostelefonnal rendelkezik és folyamatosan on-line üzemmódban él, ezért felértékelődött a Web2 szerepe.

Cégünk tapasztalatai szerint a külföldre vándorolt munkaerő "visszacsábítása" - még ha a szándék oly erős is a honvágya miatt - majdhogynem esélytelen, figyelembe véve a magyarországi kereseti lehetőségeket. A jelöltek által gyakorta hangoztatott, hogy az anno itthon elért jövedelmüknél háromszor többet keresnek külföldön, de a cég már ötször nagyobb kinti fizetésről is kapott beszámolót.